Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Συνεδρίαση ΑΣΓΜΕ – 22/04/2020

Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ συνεδριάζει μέσα σε μια ιδιαίτερη περίοδο που σημαδεύει τη χώρα μας, αλλά και τον κόσμο όλο, από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού. Η πανδημία αυτή έχει επιφέρει απότομες αλλαγές στον τρόπο ζωής.
 Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία της δημόσιας υγείας και της ίδια της ανθρώπινης ζωής, αποδεικνύουν ότι όσο η υγεία εκλαμβάνεται ως εμπόρευμα, όσο μετριέται με το ζύγι στη σχέση «κόστος – όφελος», τόσο απροστάτευτη θα παραμένει η δημόσια υγεία και η ανθρώπινη ζωή.

Με την έξαρση της πανδημίας αποδείχθηκε ότι οι τεράστιες ελλείψεις στη δημόσια υγεία, τόσο στη χώρα μας, όσο και στην πλειοψηφία των αναπτυγμένων οικονομικών, είναι πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των λαών. Η υγεία, η ιατρική έρευνα, η ίαση, η πρόληψη, όλα μετριούνται με στόχο την κερδοφορία. Από τη μια τεράστιες ελλείψεις στη δημόσια υγεία (ΜΕΘ, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, φαρμακευτικό υλικό, μέσα ατομικής προστασίας, κ.α.) και από την άλλη πακτωλός δημόσιου χρήματος στην ιδιωτική υγεία η οποία αυγατίζει τα κέρδη της.


Με τον ίδιο τρόπο αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι αντιμετωπίζεται και η δημόσια εκπαίδευση. Με το αναγκαστικό μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολείων επιβεβαιώθηκαν οι ανισότιμοι όροι παροχής της μόρφωσης, μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης.
 Επιβεβαιώθηκε ότι η δημόσια εκπαίδευση νοσεί πολύ σοβαρά με άμεσα θύματα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Επιβεβαιώθηκε ότι ακόμα και σε ειδικές συνθήκες, το κράτος δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τις ανισότητες.

Όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.
Μένουμε δυνατοί αλλά όχι σιωπηλοί.

Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας και πριν ακόμα κλείσουν τα σχολεία, ως ΑΣΓΜΕ πήραμε πρωτοβουλίες για την προστασία της δημόσιας υγείας, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της μείωσης του κινδύνου της διασποράς του ιού στην κοινότητα. Μια μέρα πριν κλείσουν τα σχολεία, ως ΑΣΓΜΕ συναντηθήκαμε με τη ΓΓ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ και θέσαμε τα αιτήματα μας (μέσα ατομικής υγιεινής με ευθύνη του κράτους σε όλα τα σχολεία, διορισμός μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, τακτές απολυμάνσεις των σχολείων, πλήρης αποζημίωση όλων των γονιών για τις σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν, κ.α.). Τα αιτήματα μας αυτά παραμένουν εξίσου επίκαιρα και χρήζουν άμεσης ικανοποίησης με ευθύνη του Υπουργείου.

Καθ’ όλη τη διάρκεια που τα σχολεία παραμένουν κλειστά έχουν διαμορφωθεί μια σειρά σημαντικά προβλήματα στην εκπαίδευση, και όχι μόνο, για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Προβλήματα που το ΥΠΑΙΘ δεν έχει ακόμα επιλύσει, ένα μήνα μετά, τρανή απόδειξη ότι οι πολιτικές προτεραιότητες της σημερινής Κυβέρνησης δεν είναι η άμεση αντιμετώπισή τους.
Με καθυστέρηση ξεκίνησε η επαφή των μαθητών με το σχολείο μέσα από την τηλεκπαίδευση. Ακόμα και σήμερα πάνω από 250.000 μαθητές δεν έχουν ακόμα εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Σημαντικό πρόβλημα παραμένει ότι δεν έχει εξασφαλίσει το κράτος τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα για ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Χιλιάδες μαθητές, δεν διαθέτουν Η/Υ, tablet, σύνδεση στο διαδίκτυο. Άλλοι μαθητές έχουν παλιάς τεχνολογίας μέσα που δε  τους εξασφαλίζουν ουσιαστική συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση.
Άλλοι μαθητές αναγκάζονται να μοιράζονται τα μέσα που διαθέτουν με τα αδέλφια ή τους γονείς τους που κάνουν τηλεργασία.
 Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να πανηγυρίζει το ΥΠΑΙΘ για τα αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης και παράλληλα ειρωνικό να δηλώνει η Υπουργός Παιδείας ότι ένας μαθητής της Γ Λυκείου μπορεί να συμμετέχει τη συγχρονισμένη τηλεκπαίδευση μέσω σταθερού τηλεφώνου. Η επικοινωνιακή πολιτική του ΥΠΑΙΘ δεν έχει καμιά σχέση με τις ανάγκες των μαθητών για μόρφωση.

Ειδική μέριμνα απαιτείται για τους μαθητές της Γ Λυκείου με παροχή ηλεκτρονικών μέσων για συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση – μείωση της εξεταζόμενης ύλης (η οποία ανακοινώθηκε πολύ καθυστερημένα από το ΥΠΑΙΘ και κάτω από την πίεση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών) –  άμεσο ορισμό της ημερομηνίας των Πανελληνίων εξετάσεων με αποκλεισμό του Σεπτέμβρη –  απόφαση ότι δεν θα υπάρξει μείωση εισακτέων  – αλλά κυρίως η εξασφάλιση της ισοτιμίας όλων των μαθητών (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ) στις εξετάσεις. Αυτή η μέριμνα, απέχει πολύ από την πολιτική πρακτική του ΥΠΑΙΘ.
 Το ΥΠΑΙΘ έχει επαναπαυτεί στις πλάτες της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων. Αυτό όμως δεν είναι ισότιμη και δωρεάν εκπαίδευση, αυτό δεν έχει καμιά σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες και τα όνειρα των μαθητών, αυτό βρίσκεται απέναντι από τις ανάγκες των γονιών που βλέπουν τις εκπαιδευτικές ανισότητες να διευρύνονται.

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την Ειδική Αγωγή και κυρίως για τους μαθητές που φοιτούν σε ειδικά σχολεία.
  Για άλλη μια φορά τα παιδιά αυτά είναι ξεχασμένα από όλους. Οι εκπαιδευτικοί τους δεν μπορούν να τα απασχολήσουν με κανένα τρόπο, οι οικογένειές τους επωμίζονται  όλο το βάρος της φροντίδας τους και της  απασχόλησής τους σε 24ωρη βάση και μάλιστα κάτω από τις επικρατούσες συνθήκες εγκλεισμού και κοινωνικής απομόνωσης που επιτείνουν τα προβλήματά τους.
Πρέπει να υπάρξει άμεσα σχετική πρόβλεψη για αυτά τα παιδιά και τις οικογένειες τους.
Να λειτουργήσει γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης για τις οικογένειες με ΑΜΕΑ.
 Να υπάρξει μέριμνα για δημιουργική απασχόληση των παιδιών αυτών από τους εκπαιδευτικούς τους. Ενδεικτικά, θα μπορούσε να λειτουργεί ένας χώρος σε ανοιχτά δημοτικά γυμναστήρια και εκεί τηρουμένων των κανόνων υγιεινής και των αριθμητικών αναλογιών να υπάρχουν εκπαιδευτικοί (γυμναστές, εικαστικοί, μουσικοί κλπ) που να τα απασχολούν.
 Υποστήριξη των παιδιών αυτών με προγράμματα ατομικής φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μαθητή και ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους.  Άλλωστε ο νόμος 3699/2008,άρθρο 6 παρ. 4 αναφέρει σχετικά: “Όταν η φοίτηση των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται με διδασκαλία στο σπίτι όταν αυτή κρίνεται αναγκαία.” 

Απαιτείται άμεσα το Κράτος να μεριμνήσει για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να δημιοργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μην βιώσουν για άλλη μια φορά τον εκπαιδευτικό και γνωστικό αποκλεισμό τους.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, η ΑΣΓΜΕ, οι Ομοσπονδίες Γονέων, οι Ενώσεις και εκατοντάδες Σύλλογοι δεν μείναμε σιωπηλοί.
  Αξιοποιώντας όλα τα μέσα για επικοινωνία με γονείς, προβάλλουμε το πλαίσιο των αιτημάτων μας. Ξέρουμε καλά ότι η ατομική υπευθυνότητα θα είναι κενό γράμμα χωρίς κεντρικό κρατικό σχέδιο. Η υπόθεση της μόρφωσης των παιδιών μας δεν είναι ατομική υπόθεση αλλά κοινωνική ευθύνη.

Θετικά ως ΑΣΓΜΕ πήραμε την πρωτοβουλία για μάζεμα υπογραφών από εκλεγμένους γονείς στο κίνημα γονέων. Οι υπογραφές έχουν ξεπεράσει τις 1600, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι τις 2 πρώτες ημέρες οι υπογραφές έφτασαν τις 1000. Να θέσουμε στόχο την αύξηση των υπογραφών πάνω από τις 2000 και να κατατεθούν στο ΥΠΑΙΘ πριν ανοίξουν τα σχολεία.
Επίσης είναι σημαντικό ότι περίπου το 1/3 των υπογραφών ανήκει σε εκλεγμένους γονείς που οι Σύλλογοι τους ή οι Ενώσεις τους δεν ανήκουν σε μια από τις 5 Ομοσπονδίες της ΑΣΓΜΕ. Αυτό το στοιχείο αποδεικνύει τόσο το ρόλο της ΑΣΓΜΕ, όσο και την ανάγκη να διευρυνθεί η ΑΣΓΜΕ με νέες Ομοσπονδίες σε περιοχές που υπάρχουν Ενώσεις. Χρειάζεται το επόμενο διάστημα να δούμε την παρέμβαση μας για να ιδρυθούν Ομοσπονδίες σε Ήπειρο, Θεσσαλία.

Ξέρουμε καλά ότι μέσα σ αυτές τις ειδικές συνθήκες, η Κυβέρνηση δοκιμάζει μέτρα για την επόμενη ημέρα.
Εμείς από τώρα οργανώνουμε τη δράση μας ώστε τις συνέπειες της πανδημίας, σε υγεία, μόρφωση, εργασιακά να μην τις πληρώσει ο λαός. Όταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε συμμετοχή του σε ηλεκτρονικό μάθημα με σχολείο της Μυτιλήνης εξέφρασε την ικανοποίηση του «γιατί όλοι δοκιμάζουμε εικόνες που θα ζούμε στο μέλλον στην εκπαίδευση» ουσιαστικά δίνει τον τόνο ώστε σε πολλές περιπτώσεις πιθανά οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, ειδικά σε απομακρυσμένες  περιοχές της χώρας, να καλύπτονται με ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως μαθήματα. Οι μαθητές όμως δεν είναι κωδικοί και usernames, αλλά προσωπικότητες που η ολοκληρωμένη μόρφωση τους πρέπει να συνοδεύεται με την κοινωνική επαφή και το διαπαιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο του σχολείου.

Η ίδια η εξ αποστάσεως εκπαίδευση άνοιξε την όρεξη της Κυβέρνησης να επιταχύνει τη διείσδυση και τον αυξημένο ρόλο των ιδιωτών στο δημόσιο σχολείο, υλοποιώντας τις επιταγές της ΕΕ.
Ξαφνικά σαν τα μανιτάρια εμφανίζονται ιδιώτες, μεγάλες εταιρίες, μέσα από το προσωπείο της «κοινωνικής υπευθυνότητας» δωρίζοντας ηλεκτρονικά μέσα για την ενίσχυση της τηλεκπαίδευσης. Το ΥΠΠΑΙΘ εκδίδει ανακοινώσεις για να ευχαριστήσει τις δωρεές 1 εκ € των μεγάλων εταιριών, αμβλύνοντας τις αντιστάσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών για την ακόμα πιο σφιχτό εναγκαλισμό του μεγάλου κεφαλαίου με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, προετοιμάζοντας το έδαφος μπροστά και στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους εκπαιδευτικούς που κάτω από αντίξοες συνθήκες δίνουν από τη πρώτη στιγμή τη μάχη να μείνουν οι μαθητές σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία. Βρεθήκαμε μαζί τους σε παρεμβάσεις στο Υπουργείο αλλά και σε Περιφέρεις Εκπαίδευσης αυτή την περίοδο της καραντίνας.

Απαιτούμε εδώ και τώρα  ουσιαστικές λύσεις
Αξιοποιούμε όλα τα μέσα, ειδικά σήμερα με κλειστά σχολεία που η λειτουργία των Συλλόγων Γονέων και οι μαζικές διαδικασίες είναι δύσκολες, για να προβάλλουμε σε κάθε περιοχή τα αιτήματα μας, αλλά και να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα αιτήματα της κάθε περιοχής. Όχι απλά δε μένουμε σιωπηλοί, αλλά μπαίνουμε μπροστά να δεθούν τα αιτήματα μας, με αυτά των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Στεκόμαστε δίπλα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και σε κάθε περιοχή προβάλλουμε τα προβλήματα και απαιτούμε άμεσες και ουσιαστικές λύσεις για τη μόρφωση των παιδιών μας.

Όσο διάστημα τα σχολεία παραμένουν κλειστά, διεκδικούμε η Κυβέρνηση:
  • Να εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέσα σε κάθε μαθητή: δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet – δωρεάν tablet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.
  • Να ανακοινωθεί άμεσα η ημερομηνία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
  • Να μην δοθούν φέτος ενδοσχολικές, προαγωγικές εξετάσεις στις υπόλοιπες τάξεις λόγω των συνθηκών. Να γίνεται η προαγωγή των μαθητών μας με τους βαθμούς τριμήνων/τετραμήνων.
  • Να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την αναβάθμιση και γρήγορη πρόσβαση μαθητών και εκπαιδευτικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανελλήνιου Μαθητικού Δικτύου και στην eclass
  • Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονιών που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το ποσό σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.
  • Τα σχολεία που είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα χορήγησης σχολικών γευμάτων να συνεχίσουν να δίνουν τα γεύματα αυτά σε οικονομικά αδύναμους μαθητές και τις οικογένειές τους με ευθύνη των Δήμων και συνολικά του κρατικού μηχανισμού.

Όταν τα σχολεία ξαναλειτουργήσουν, αλλά και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβρη, απαιτούμε:
  • Να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, μέσα προστασίας (πχ αλκοολούχα διαλύματα), νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία. Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ όλη τη λειτουργία τους.
  • Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε τους 2 μήνες κλειστών σχολείων. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά. Απαιτείται, πρώτα και κύρια, να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό με τη νέα χρονιά, άρα μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
  • Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Το κτιριακό πρόβλημα παραμένει υψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας και συνδέεται άμεσα και με τα μέτρα συνωστισμού μπροστά στην έξαρση του ιού τη νέα χρονιά, όταν για παράδειγμα, σε μια τάξη στοιβάζονται 25-27 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και εκπαιδευτικών. Όταν σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα πολλές φορές αντιστοιχεί 1 τουαλέτα ανά 50 μαθητές.
  • Ειδικά μέτρα για ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί).
  • Παρεμβάσεις για δωρεάν και ουσιαστική δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών. Δωρεάν αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα στα σχολεία, δωρεάν προγράμματα δημιουργικής καλοκαιρινής απασχόλησης, πρόβλεψη για δωρεάν κατασκηνώσεις για τους μαθητές που λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας δε θα πάνε διακοπές.

Είμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα για αυτά που έρχονται
Ακόμα και οι ειδικές συνθήκες λόγω της πανδημίας, δε πτοούν τη σημερινή Κυβέρνηση να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο.
 Η Κυβέρνηση, αντί να λύνει τα προβλήματα που έφερε η πανδημία στην εκπαίδευση, επιτίθεται στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας. Έχοντας διδαχτεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, που μέσα στις γιορτές του Πάσχα και με κλειστά σχολεία έφερε νομοσχέδιο για αλλαγές στην εκπαίδευση, ετοιμάζεται να καταθέσει με κλειστά σχολεία, νομοσχέδιο για την Παιδεία. Το νομοσχέδιο σύμφωνα με «διαρροές» στον τύπο θα φέρει όλες τις αλλαγές που έχουν καταδικάσει μαζικά μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς. Χιλιάδες μαθητές, το προηγούμενο διάστημα βρέθηκαν το δρόμους διεκδικώντας ένα «σχολείο που θα μορφώνει και όχι να εξοντώνει», έχοντας και τη συμπαράσταση του οργανωμένου κινήματος των γονέων.

Η Κυβέρνηση φέρνει αλλαγές που κάνουν το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές. Σχολείο εξεταστικό κέντρο με τράπεζα θεμάτων, με βάση εισαγωγής στην Ανώτατη, με αποκλεισμό των μαθητών από τη γενική μόρφωση. Σχολείο εξοντωτικό με τους μαθητές από την Α Λυκείου να μπαίνουν στο κυνήγι του βαθμού για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με ακόμα πιο έντονο διαχωρισμό των μαθητών από πολύ μικρότερη ηλικία. Αλλαγές στα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο με εισαγωγή δεξιοτήτων (πχ επιχειρηματικότητα) ενισχύοντας την αποσπασματική γνώση. Με αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, ενισχύοντας την μορφωτικής και οικονομική διαφοροποίηση των σχολείων άρα και της εκπαίδευσης.

Με πρόσχημα το αποκεντρωμένο σχολείο διαμορφώνονται προϋποθέσεις για κοινωνικά κατηγοριοποιημένο περιεχόμενο της εκπαίδευσης ανάλογα με την κοινωνική καταγωγή, τις οικονομικές δυνατότητες και το μορφωτικό υπόβαθρο κάθε οικογένειας..
Τα σχολεία θα πρέπει να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητα για να μειωθεί η κρατική δαπάνη για την εκπαίδευση. Δήμοι, Περιφέρειες και χορηγοί θα παρεμβαίνουν ακόμα πιο έντονα στην εκπαίδευση, τόσο στη μορφή όσο και στο περιεχόμενο. Τρανό παράδειγμα τις μέρες αυτές η κατεύθυνση της Κυβέρνησης, ότι οι Δήμοι είτε από τα πενιχρά χρήματα των Σχολικών Επιτροπών είτε από χορηγούς είτε από ιδίους πόρους θα μπορούν να προμηθευτούν Η/Υ ή tablet για την τηλεκπαίδευση. Δηλαδή καμία κρατική μέριμνα και οι γονείς να ξαναπληρώνουν ουσιαστικά μέσω των Δήμων τα μέσα που θα έπρεπε να διαθέτει το κράτος σε κάθε μαθητή. Σήμερα τα ηλεκτρονικά μέσα, αύριο πιθανά ακόμα και τα βιβλία ή οι κτιριακές υποδομές. Αποκεντρωμένο σχολείο σημαίνει ακόμα πιο βαθιά το χέρι για του γονείς για τη μόρφωση των παιδιών τους.

Βέβαια η οικονομική στενότητα, τα δημοσιονομικά ελλείμματα και στόχοι είναι η μόνιμη επωδός όλων των Κυβερνήσεων που ψήφισαν και υπηρέτησαν τα μνημόνια ακόμα και στην εκπαίδευση. Όταν δεν υπάρχουν χρήματα για ηλεκτρονικά μέσα συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για νέα σχολεία (σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης), την ίδια ώρα υπάρχουν χρήματα για τους καναλάρχες, για τους μεγαλοκατασκευαστές που έχουν τα διόδια και μειώθηκε ο τζίρος τους από τα μέτρα περιορισμού τη κυκλοφορίας, από όσους δρουν στην ιδιωτική υγεία όταν τα δημόσια νοσοκομεία νοσούν πολύ πριν τον κορονοϊό.

Όλα τα μέτρα που φέρνει και η σημερινή Κυβέρνηση και ειδικά να έχει το θράσος να τα περάσει με κλειστά σχολεία, θεωρώντας ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δε θα αντιδράσει, μας βρίσκουν αντίθετους γιατί θέλουν το σχολείο ουσιαστικά αποκεντρωμένο από τις ίδιες τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Η Κυβέρνηση θα μας βρει απέναντί της, θα μας βρει στο πλάι μαθητών και εκπαιδευτικών που αγωνίζονται για το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών.

Για τη δράση και τον προγραμματισμό της ΑΣΓΜΕ 
Μέσα σ αυτό το διάστημα ως ΑΣΓΜΕ έχουμε εκδώσει 5 ανακοινώσεις που αφορούν την ΠΝΠ για το κλείσιμο των σχολείων και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που αυτή δημιούργησε.
Παρότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχουμε ζητήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αυτό έγινε 6 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αφορούσε ζητήματα σχετικά με την πανδημία και την αντιμετώπιση της στη σχολική κοινότητα.

Ως ΑΣΓΜΕ καλούμε όλες τις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις να μην αναστείλουν καμιά από τις διεκδικήσεις τους.
 Τα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση παραμένουν πολλά και εκρηκτικά (διορισμοί, κτιριακό, καθαριότητα, φύλαξη, υποδομές, περιεχόμενο μόρφωσης). Όλα αυτά μαζί με την πληθώρα των προβλημάτων που δημιούργησε η ΠΝΠ για το κλείσιμο των σχολείων παραμένουν ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας.

Είμαστε σε ετοιμότητα για το νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί για την Παιδεία. Εκτός από ανακοίνωση που πρέπει να φτάσει σε όλους τους Συλλόγους Γονέων, να δούμε και μέρα Πανελλαδικής Δράσης των Συλλόγων Γονέων κατά του νομοσχεδίου με κινητοποίηση, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα που απαιτούνται από τον περιορισμό της κυκλοφορίας για την προστασία της δημόσιας υγείας, πχ στη Βουλή ή σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στην υπόλοιπη Ελλάδα, πιθανά μαζί και με εκπαιδευτικούς και μαθητές. Στηρίζουμε όλους τους αγώνες που θα αποφασίσουν συλλογικά οι μαθητές.

Με όλα τα μέσα και τηρώντας τους κανόνες για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά αξιοποιώντας και τη δυνατότητα των ηλεκτρονικών μέσων, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλουμε ακόμα πιο μαχητικά τα αιτήματα των Συλλόγων Γονέων. Αξιοποιούμε τα site της ΑΣΓΜΕ, Ομοσπονδιών, Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων που πρέπει να είναι ενημερωμένα με τις ανακοινώσεις τους και της ΑΣΓΜΕ. Προβάλλουμε τοπικά αιτήματα ως ΑΣΓΜΕ από Ενώσεις που δεν ανήκουν σε κάποια Ομοσπονδία. Συζητάμε για τις αρνητικές συνέπειες που έχουν κινήσεις Συλλόγων ή Ενώσεων που κάτω από το βάρος των προβλημάτων και αναζητώντας άμεση λύση στα υπαρκτά προβλήματα δεν απαιτούν από την Κυβέρνηση τις λύσεις, αλλά ευελπιστούν σε χορηγούς και τους καλούν να συνεισφέρουν στις ελλείψεις του δημόσιου σχολείου.

Καλούμε τους Συλλόγους να παίξουν και ουσιαστικό ρόλο αλληλεγγύης σε μαθητές και γονείς που πλήττονται αυτή την περίοδο από τις συνέπειες της πανδημίας. Κανένας μόνος, κανένας φοβισμένος.

Οι ίδιες οι εξελίξεις και τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας με τον περιορισμό των συναθροίσεων αυτή την περίοδο, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και την πραγματοποίηση της ετήσια Γενικής Συνέλευσης της ΑΣΓΜΕ τον Ιούνιο. Ανάλογα με τις συστάσεις των ειδικών επιστημόνων να εκτιμήσουμε αν μπορούμε να την πραγματοποιήσουμε ή να την μεταθέσουμε για τις αρχές Σεπτέμβρη, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου